بهترین هدیه حج ابراهیمی، تقویت و گسترش اتحاد اسلامی است

 

روحانی اهل سنت بیرجند:
بهترین هدیه حج ابراهیمی، تقویت و گسترش اتحاد اسلامی است

مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند(خراسان جنوبی) گفت: مناسک حج ابراهیمی و محمدی بزرگترین و شیوا ترین پیام یکپارچگی و متحد بودن مسلمانان جهان به زورگویان و متجاوزان دنیا است.



 

 "مولوی خلیل الله مرتضایی" مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند(خراسان جنوبی)  اظهار داشت: امروزه ما شاهد دامن زدن اختلافات مذهبی در بعضی از کشورهای اسلامی توسط گروه های تکفیری هستیم که باید نخبگان اسلامی در مناسک حج برای جلوگیری از اینگونه بروز اختلافات مذهبی چاره‎ای بیاندیشند و نگذارند که این اختلافات جزئی افزایش پیدا کند.

مولوی مرتضایی تصریح کرد:امت محمدی باید هوشیار باشند و نگذارند دیگر بیشتر از این به مقدسات اسلامی اهانت و بی احترامی شود و باید با نشان دادن و به نمایش گذاشتن برادری و یکپارچگی در بیت الله الحرام به دشمنان اسلام ثابت کنند که هرچقدر آنها دست به اینگونه فتنه ها در بین مسلمانان بزنند، اتحاد و وحدت اسلامی نیز در بین امت اسلامی افزایش و جهانی خواهد شد.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام از این، ترس و هراس دارند که اسلام جهانی شده و حق بر باطل غالب آید، و به خاطر محبوبیت روز افزون اسلام در بین مسلمانان جهان اقدام به کشتار مسلمانان بی گناه می کنند.

وی افزود: اسلام و شرع مقدس اسلام، نسبت دادن کفر به یکدیگر و کشتن مسلمانان را اکیدا ممنوع و اجازه تکفیر به کسی که گواهی شهادتین می دهند را نمی دهد، و فقهاء و مذاهب اهل‎سنت اعم از حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی تکفیر اهل قبله را مردود می شمارند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند اضافه کرد: مناسک حج باعث می شود که ملت های مسلمان که همگی دارای اهداف و منافع مشترک هستند، دور همدیگر جمع شوند و با برگزاری نشست های مختلف با یکدیگر به مشکلات جهان اسلام بپردازند و راهکارهای کارآمدی برای مقابله با فتنه ها و دسیسه های دشمنان پیدا کنند و این عبادت دسته جمعی وحدت مسلمانان را تقویت و محکم می کند.
 
مولوی مرتضایی مهمترین وظیفه علما و روحانیون را درمناسک حج، تبادل نظر در خصوص مسائل جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه روحانیون و علما، نشان دادن چهره‎ی واقعی دین مبین اسلام به ملت جهان است.

وی اضافه کرد:علما و روحانیون وظیفه دارند به خصوص کسانی که تریبونی را در اختیار دارند برای عموم مردم هر چه بیشتر درباره وحدت مطالبی را ایراد کنند، تا عموم مردم بیدار و هوشیار شوند و همگی با اتحاد و انسجام از تکرار چنین اختلافات مذهبی در کشورهای اسلامی جلو گیری کنند و به دشمنان بفهمانند که که اسلام زنده است و مسلمانان در زنده نگه داشتن آن تلاش و کوششی مضاعف خواهند داشت.

 

تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:بهترین هدیه حج ابراهیمی، تقویت و گسترش اتحاد اسلامی است, | 17:51 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=